Księgozbiór biblioteki I Liceum Ogólnokształcącego wzbogacił się o ponad 400 woluminów wartości 15 000 zł. W ramach pozyskanych środków zostały również zakupione laptopy do obsługi czytelników w programie MOL NET+. Po przeprowadzeniu konsultacji
z uczniami, nauczycielami i Radą Rodziców dokonano wyboru książek do zakupu. Uwzględniono również rekomendacje pracowników Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Górniczej oraz Wojewódzkiej Biblioteki Pedagogicznej w Katowicach Filia Będzin – przede wszystkim pod kątem wyposażenia biblioteki w lektury szkolne, nowości wydawnicze, a także zgodnie z zainteresowaniami czytelników. Dzięki otrzymanym środkom finansowym biblioteka została doposażona w lektury szkolne, jednak największym zainteresowaniem cieszą się tzw. nowości wydawnicze. Są wśród nich:
- Jo Nesbø – Zazdrość
- Małgorzata Rogala – Dobra matka
- Harlan Coben – Chłopiec z lasu
- Harlan Coben – Błękitna krew
- Paweł Machcewicz, Andrzej Paczkowski – Wina, kara, polityka
- Wielki atlas historii Polski
- Daniel Kahneman – Pułapki myślenia
- Dmitry Glukhovsky – Outpost
- Paweł Machcewicz, Andrzej Paczkowski – Wina, kara, polityka- rozliczenia ze zbrodniami II wojny światowej
- Daniel Kahneman – Pułapki myślenia
- Sonia Purnell – Kobieta bez znaczenia. Historia Virginii Hall, najgroźniejszej agentki II wojny
- Historia świata w obrazach
- Tomasz Kubicki – Getto warszawskie 1943
- Philip G. Zimbardo – Efekt Lucyfera. Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło?
- Véronique Chalmet – Diler Hitlera i inne nieznane postacie, które zmieniły bieg historii
- Katarzyna Michalak – Lidka
- Katarzyna Michalak – Bogusia
- Katarzyna Michalak – Adela
- Joseph Murphy – Potęga podświadomości
- Victoria Schwab – Niewidzialne życie Addie LaRue
- Remigiusz Mróz – Deniwelacja
- Remigiusz Mróz –Trawers
- Remigiusz Mróz – Przewieszenie
- Remigiusz Mróz – Ekspozycja
- Karolina Wilczyńska – Rachunek za szczęście, czyli caffe latte
- Karolina Wilczyńska- Miłość według przepisu, czyli słodko – gorzkie cappuccino
- Karolina Wilczyńska – Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem
- Richard Taylor – Jak człowiek staje się mordercą
- Wojciech Drewniak – Historia bez cenzury
- Sara Gay Forden – Dom Gucci
- Dorota Terakowska – Córka Czarownic
- Jim Stovall – Bezcenny dar
- Paulina Hendel – Czerwone słońce
- Ursula K. Le Guin – Ziemiomorze
- Sarah J. Maas – Królowa cieni
- Sarah J. Maas – Dziedzictwo ognia
- Sarah J. Maas – Korona w mroku
- Sylvia Plath – Szklany klosz
- Alex North – Szeptacz
- Jarosław Grzędowicz – Pan Lodowego Ogrodu
- Jojo Moyes – Srebrna Zatoka
- Kiera Cass – Następczyni
- Kiera Cass – Jedyna
- Kiera Cass – Elita
- Kiera Cass – Rywalki
- Angie Thomas – Nienawiść, którą dajesz
- Zygmunt Miłoszewski – Kwestia ceny
- Zygmunt Miłoszewski – Bezcenny
- Connie Grynn – Księżniczka incognito
- Enrico Galiano – Jeszcze będziemy szczęśliwi
- Yuval Noah Harari – Homo deus. Krótka historia jutra
- Yuval Noah Harari – Sapiens. Od zwierząt do bogów
- Yuval Noah Harari – 21 lekcji na XXI wiek
- J. K Rowling – Harry Potter (wszystkie części)
- Elżbieta Rodzeń – Chłopak, którego nie było
Zakup nowości wydawniczych to nie jedyne profity z realizacji projektu! Jako szkoła otrzymująca dofinansowanie zostaliśmy zobligowani do realizacji działań promujących czytelnictwo. Cała społeczność szkolna zaangażowała się w realizację różnych zadań według założonego harmonogramu.
W bibliotece szkolnej zorganizowana została wystawa „Warto przeczytać” poświęcona nowościom zakupionym w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Ekspozycja książek oraz recenzji wybranych pozycji odbywała się przez cały czas trwania projektu. Prowadzono lekcje biblioteczne, na których promowano zakupioną literaturę i zachęcano do korzystania z biblioteki szkolnej. Odbył się konkurs recytatorski oraz różnorakie „Spotkania z poezją, muzyką, sztuką i filmem”. Niewątpliwie jednym z najciekawszych wydarzeń było spotkanie autorskie z panią Zofią Cencek.
Organizacja pracy biblioteki została dostosowana do potrzeb uczniów, którzy mają możliwość wypożyczania książek na okres ferii zimowych i wakacji letnich. W ramach NPRCZ poszczególne oddziały realizowały szeroki wachlarz projektów promujących książki i czytelnictwo, z których największą popularnością cieszył się międzyklasowy konkurs „Lektury w kadrze”. Bibliotekarze szkolni zorganizowali konkursy czytelnicze oraz przeprowadzili akcję promującą czytelnictwo: „Jak nie czytam, jak czytam”.
Realizacja zadań wynikających z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa zaowocowała zwiększeniem ilości wypożyczonych książek. Księgozbiór biblioteki wzbogacił się nie tylko o lektury szkolne, ale również o książki zgodne z potrzebami
i zainteresowaniami czytelników. Nowości zakupione do biblioteki to atrakcyjne książki, często bestsellery, książki poczytnych autorów, nagradzane w prestiżowych konkursach literackich. Tak ciekawie doposażony księgozbiór pozwala uczniom miło spędzać czas na przerwach, dostarcza wielu wrażeń i radosnych emocji, rozbudza zainteresowania, prowokuje do dyskusji na temat przeczytanych książek, a także daje możliwość uczestniczenia w ciekawych zajęciach i projektach edukacyjnych. Rozbudowa księgozbioru sprawiła, że czytelnicy pytają o inne tytuły, książki o podobnej tematyce, sugerują nowe zakupy. Wyraźnie wzrosła ilość uczniów korzystających z biblioteki oraz ilość wypożyczeń. Program otworzył możliwości nowych, ciekawych działań w bibliotece i szkole.