Wyniki matury 2016-2018 (EWD)

Bo jak nie my, to kto!

Nasza szkoła, I Liceum Ogólnokształcące im. W. Łukasińskiego, osiągnęła najwyższe wyniki matury w Dąbrowie Górniczej w latach 2016 -2018 .

Potwierdza to wskaźnik EWD – jesteśmy najlepsi w każdym badanym obszarze:

Wskaźnik humanistyczny dla lat 2016 – 2018

Wskaźnik język polski dla lat 2016 – 2018

Wskaźnik matematyczno – przyrodniczy dla lat 2016 – 2018

Wskaźnik matematyczny dla lat 2016- 2018 


Co to jest metoda  edukacyjnej wartości dodanej (EWD)?

System egzaminów zewnętrznych służy dwóm głównym funkcjom: ocenie osiągnięć uczniów w świetle wymagań programowych oraz ewaluacji wyników i efektywności nauczania w danej szkole.

Do ewaluacji wyników i efektywności nauczania wykorzystuje się dwa rodzaje wskaźników egzaminacyjnych. Pierwszy z nich informuje o wynikach nauczania w danej szkole. Drugi typ ewaluacyjnych wskaźników egzaminacyjnych opisuje efektywność nauczania, czyli wykorzystanie przez szkołę zasobów „na wejściu”. Wskaźniki efektywności nauczania wyznacza się za pomocą metody edukacyjnej wartości dodanej – EWD. Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy właśnie edukacyjną wartością dodaną. EWD jest egzaminacyjnym wskaźnikiem efektywności nauczania w danej szkole.

Efektywność nauczania w danej szkole często utożsamiana jest z jej wynikami egzaminacyjnymi. Gdyby wszystkie szkoły w Polsce pracowały z uczniami o tym samym poziomie uprzednich osiągnięć szkolnych faktycznie wyniki egzaminu końcowego byłyby dobrą miarą efektywności. Ale tak nie jest. Metoda EWD pozwala uwzględnić zróżnicowanie szkół ze względu na zasoby „na wejściu”. W wypadku liceów ogólnokształcących i techników najlepszą, dostępną miarą zasobów na wejściu są wyniki uczniów na egzaminie gimnazjalnym. Wyniki egzaminu gimnazjalnego informują nie tylko o poziomie osiągnięć szkolnych ucznia na progu szkoły ponadgimnazjalnej, ale są też „nośnikiem” wiedzy o środowisku rodzinnym dziecka, o jego poziomie zdolności i motywacji szkolnej. Dzieje się tak dlatego, że wyniki egzaminu gimnazjalnego są uwarunkowane podobnymi czynnikami, co rezultaty matury.

Dla celów ewaluacyjnych należy używać zarówno wskaźniki wyników nauczania (wyniki egzaminacyjne) jak i efektywności nauczania (EWD).

Należy wyraźnie przestrzec, że metoda EWD nie jest miarą jakości edukacji. Edukacja to więcej niż nauczanie, jakość to więcej niż efektywność. Jakość nauczania można opisać przez formułę:

jakość nauczania = wartość celów * efektywność w ich osiąganiu

DZWONKI

1. 8.00 – 8.45

2. 8.50 – 9.35

3. 9.45 – 10.30

4. 10.45 – 11.30

5. 11.40 – 12.25

6. 12.35 – 13.20

7. 13.30 – 14.15

8. 14.20 – 15.05

Nasz Facebook

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating access token: Session has expired on Saturday, 02-Mar-19 14:55:55 PST. The current time is Saturday, 07-Dec-19 22:37:31 PST.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 463
Please refer to our Error Message Reference.

Współpraca z US

Nasi partnerzy

Nasze certyfikaty